Pages

Friday, December 17, 2010

erk geli r tekak





"erk xnak r, dengan rasa lemak2 cmtu, susah tul nak telan"
"aku tak nak, xsedap, rasa loya nak telan"

Jawapan di atas adalah jawapan yang biasa aku dengar dari perempuan yang tak suka minum susu lembu, geli tekak, berlemak, yang lagi best, ada yg kata kalau minum waktu pagi, rasa sampai ke petang kat anak tekak ni....haha, macam2...
Tapi korang tau tak? betapa pentingnya susu? sejak dari kecil kita dididik oleh ibu bapa untuk minum susu, aku pun tak suka minum susu dulu, serius cakap, geli wei, tak mampu telan...haha, rupanya ramai yang macam aku, ish3, padahal waktu muda macam ni la kena jaga, ramai yang buat tak tau pasal kesihatan waktu muda2 ni, "aku tak minum pon sihat je" jawapan biasa~
Aku nak tekankan, susu penting sangat, susu dapat bekalkan sumber kalsium, vitamin, karbohidrat serta mineral. Fulamak, Dr. peche berkata2 =) . Aku nak mengjak korang semua minum susu ni bukan apa, ada pengalaman, seorang member aku, dulu waktu skolah, time main bola, member aku ni jadi 'goal keeper', skali ada budak tendang bola, tak de la laju mana bola tu, member aku pon tahan, prakkkkk, tau2 tulang tangan dia patah...erk.., kelam kabut trus! Aku la lepas tu jadi peneman dia waktu dia dibawak ke hospital, aku tanya la dia, kenapa mcm rapuh je tulang??? minum susu tak? "tak, tak suka minum r"....... tu dia, susu.
Aku tau mesti nanti ada kata "aku ok je", "aku tak penah patah2 pon walau x minum susu".
Aku rasa member aku tu pon tak penah nak bajet tulang tangan dia patah, macam2 bole berlaku la masa depan.......


SOlusi????

Aku nak cadangkan, kepada sapa2 yg tak suka minum susu lembu tu, minum la susu soya =)....
Soya yg aku maksudkan adalah soya melilea. Sebab apa???? Sebab soya ni datang dari ladang organik..... organik, macam mana tu??? Organik ni penanaman soya dilakukan tanpa baja kimia, tanpa racun perosak, yang ada dalam soya melilea ni memang terbaik dari ladang...
Kenapa aku promote??? Sebab aku dah makan, dan dah rasa, memang sedap, lengkap jugak, ada vitamin, kalsium dan segala benda la, protein tumbuhan, vitamin tumbuhan, terbaik kan?



brapa harga soya melilea ni???
serius cakap, harga murah je, RM16 sebungkus, berpatutan la kalau student nak beli. Susu soya ni lain dari susu soya yg korang beli dalam kotak tu, soya tu dah ada pengawet tu....hehe


p/s: sapa2 nak beli soya melilea ni gtau la aku, klau student uia, aku boleh hantar kat korang terus =). Jangan tunggu dah tua, dah bongkok, baru trasa rugi tak minum dulu... Skarang ni umor 30 pon dah ada osteoporosis.....

8 comments:

sahabat dunia akhirat said...

terrbaiklah!!!!thumbsup

ANIS TAHIR said...

hebat engineer kite . nnt aku tlg promot . hehe

faaizz d. zul said...

sendi sendi aku dah selalu berbunyi ah. bolehkah susu ni kasi elok? ^^

peche said...

cuba je yuhu, susu ni elok sangat untuk perut =)

Fina said...

weh, aku xminum susu gak! haha. dan aku gerenti susu yg hg juai tu pon aku xlalu..sebab aku xbley trima apa jua jenis susu. sekian.. T_T

peche said...

ooo, hg x minum susu?? aku dulu pon x minum gak, tapi lepas cuba, xde masalah dah lepas tu, hehe...

Fina said...

xley2..aku try byk kali dah..wekk =p

peche said...

pastu sumber kalsium ko apa fina??? em..

Post a Comment

tengok juga yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...