Pages

Thursday, June 10, 2010

sambungan kepada tiba-tiba!!

tiba-tiba, semangat aku melonjak untuk memaksa motosikal aku memecut lebih laju, paksaan dibalas dengan gegaran(sudah pasti, sebab aku dah lama tak tukar minyak hitam). Tapi aku paksa juga, sebab gegar agak kuat, moto aku sukar sikit untuk dikawal, dan...... aku trperasan yang depan aku ada semacam lubang, mata aku dikaburi oleh wiser yg gelap, mana nak nmpak sngat... lepas tu.... pom!!!! tayar depan aku trjerumus..dan bunyi kedua pom!! untuk tayar blakang.. serentak aku dan hafiz menjerit "woooooo!!!"... aku ingat xde apa berlaku, tapi lepas beberapa saat aku terasa yg motor aku sedang melakukan tarian naga di tengah jalan... bhgian belakang gelong2, kejap ke kiri, kejap kanan... "argh.... dah tao dah", keluh hati aku... aku pon pelahan2 la park tepi jalan, buat spot check tngok moto aku..trkejut aku, ream moto retak!!! mcm mana nak balik uia ni??? serentak dengan itu kepala yg dianugerahi dengan akal berfikir..."abg daus!" dia je la harapan, dia pon on the way ke trenin jugak, tapi naik kreta, bole aku tumpang. Aku terus call beliau. Syukur la, dia xsampai lg tempat aku tu, sampai2 je abg daus, aku pon menolak moto aku masuk hutan tepi jalan tu, risau jugak la, klau hilang mcm mana la moto aku ni, terus aku pon menumpang beliau bersama hafiz. Dalam kereta aku pon tergelak-gelak menceritakan situasi mendebarkan tadi. Syukur sebenarnya tak jatuh, kalau jatuh mungkin ada risiko lain plak. Besoknya, lepas2 subuh je terus aku dan hafiz gerak ke tempat moto aku disimpan...syukur, ada lg, hehe, pelahan2 la mengesot2kan moto aku... dalam hati aku mengeluh"habisla duit aku untuk sport ream~"

2 comments:

Anonymous said...

ish3..lain kali hati2 sket bwk moto..=)

peche said...

bereh =) lepas ni slow2

Post a Comment

tengok juga yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...